טיפול בנזלת באמצעות דיקור סיני

נזלת שדולפת באופן קבוע מהאף, עור ייבש מרוב קינוחים, עיניים אדומות וקול של מישהו ממש מנוזל זהו דלקת כרונית וניתן דרן טיפול טבעי בדיקור סיני לפתור את הבעיה בבעיה.

כשאנחנו מתקררים אז כל אדם מכיר את תחושת המחנק הזו של אף סתום. תחושת החוסר ריח, חוסר טעם ורצון להיות במקום אחר. זו נזלת שבאה לזמן ההתקררות, זמן קצר, תארו לכם אנשים שכל השנה חווים תחושה כזו ?

מהי נזלת כרונית?

נזלת (Rhinitis) כרונית יכולה לנבוע מכמה סיבות שהעיקרית היא נזלת אלרגית. נזלת אלרגית  היא תגובת יתר גופנית של מערכת החיסון בעקבות חשיפה לחומרים מסוימים. אלרגנים, החומרים שמייצרים אלרגיה, יכולים להיות ממקור טבעי כמו קרדית האבק, פרוות של בעלי חיים, פריחה של צמחים ועצים והיא יכולה להיות לגורמים כימיים כמו עשן סיגריות, עשן מכוניות, חומרי ניקיון ועוד.
נזלת כרונית גם יכולה להיות נזלת שאינה מרקע אלרגני היא יכולה להיות פשוט נזלת  שנמצאת המון המון זמן.
נזלת כרונית גם יכולה לנבוע מסיבות נוספות שהן ממש נדירות.
טקסט זה יעסוק בעיקר בנזלת אלרגית כרונית.

נזלת כרונית טיפול טבעי - איך נוצרת הנזלת?

תגובה אלרגית היא תגובה שהגוף מפעיל כדי לשמור עליו מחומרים מסוכנים (הוא מפריש חומרים שנקראים היסטמינים שתפקידם לעטוף את החומרים המסכנים ולמנוע מהם לפגוע באיברים פנימיים). הבעיה במחלת הנזלת האלרגית הכרונית היא שהגוף קצת מתבלבל ומגיב באופן קיצוני וקבוע  לחומרים שאינם מסוכנים יותר. יש הרבה הסברים תאורתים לסיבה שתגובה אלרגית הופכת ליותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות אבל שום טיעון מחקרי מבוסס.
ההופעה של נזלת אלרגית כרונית יכולה להיות עונתית כמו בעונת הפריחה של כל מני צמחים או שנתית רציפה.
אבחון האלרגן שמייצר את התגובה האלרגית הוא משמעותי מאד לטיפול.

מה הסימנים של נזלת אלרגית כרונית?

סימפטומים של נזלת אלרגית משלבים סימנים של נזלת וסימנים של אלרגיה  – גודש והפרשה מימית מהאף, גרד בעור או בעיניים והתעטשויות. היא מלווה ברוב המקרים בעיות רפואיות נוספות  כמו – אסטמה,  הפרעות נשימה דרך האף, הפרעות שינה, דלקות בגרון ובסינוסים (סינוסיטיס), אובדן חוש ריח, כאבי ראש, אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס), קשיים בריכוז וירידה ביכולת התפקוד בעבודה ובלימודים.
הפורום העולמי ARIA מגדיר נזלת כרונית כתופעה שמופיעה בארבע ימים לפחות בשבוע, ארבע שבועות לפחות.

נזלת כרונית פוגעת באיכות התפקוד בשעות הערות בכך שהיא מפחיתה את יכולת האדם לנשום אוויר בכמות מספקת מה שגורם לכל הסימנים שהוצגו. חוסר היכולת לתפקד בריכוז מייצרת חוסר שקט גדול. הפרעה לשינה גורמת לעייפות במשך היום. נזלת כרונית גורמת לבעיות מצטברות של עייפות כרונית והתשה ואלו מייצרות בעיות משמעותיות רבות

נזלת כרונית טיפול טבעי באמצעות דיקור סיני

נזלת כרונית קשורה,לפי הרפואה הסינית, לחולשה של מערכת הנשימה יחד עם חולשה של מערכת העיכול. מערכת העיכול היא זו שבחולשתה מאפשרת ללחות להצטבר בחלל האף והפנים והריאות הן אלה שאחראיות לתפקוד בריא של האף. הטיפול יהיה בחיזוק שתי המערכות האלו.
האבחון צריך למקד איזה מערכת נמצאת בחולשה גדולה יותר ואיזה איברים פנימיים נוספים לוקחים חלק בחוסר האיזון הקיים. כמו בכל בעיות הרפואה גם כאן אבחון מדויק יהפוך את הטיפול למהיר ויעיל.
נקודות הדיקור מפנות אנרגיה מחזקת ממאגרי הכוחות שיש בתוך הגוף והאיבר המיועד זוכה להזנה מוגברת ומתרחש בו תהליך של התחזקות.
במקביל לחיזוק שהוצג צריך לזהות מה מחליש את המערכות האלה ולהימנע ממנו בתקופת הטיפול. צריכה להתבצע אבחנה תזונתית והורדה של מזונות שמעמיסים על העיכול בנוסף לצמצום החומרים שמעמיסים על הריאות כמו עשן סיגריות וחומרים כימיים שונים.
כמו כן כדאי להימנע מחשיפה לאלרגן.
הטיפול צריך להיות משולב בצמצום החומרים המחלישים ובחיזוק האנרגיות הבונות

מה לצפות מהטיפול?

הטיפול צריך להראות שינויים כלליים תוך מספר קצר של מפגשים.
צמצום הנזלת, שיפור השינה, שיפור הריכוז, צמצום העייפות במהלך היום ועוד כל אלה יעידו שהטיפול בכיוון הנכון.
מאד חשוב להירתם ולהקפיד על כל הדרישות שתומכות בתהליך וללוות את הגוף מתחזק ללא הגורמים המחלישים אותו.
בניית איזון מחדש וחיזוק מערכת החיסון והמערכות הנלוות הן תהליך שלוקח תקופה מסוימת אבל בסופה יהיה הגוף במקום חדש, בריא ומשמח.

נזלת אלרגית כרונית הופכת בשנים האחרונות לנפוצה יותר ויותר. תינוקות, ילדים ובוגרים יכולים לסבול ממנה במשך שנים ארוכות. היא יכולה להתחיל בכל גיל ולהישאר כאילו שהזמינו אותה.
תופעות הלוואי של  הנזלת הזו פוגעות באופן קיצוני ביכולת לתפקד כרגיל ומייצרות מצוקה כרונית של מותשות, עצבנות וחוסר נוחות.
אפשר להתחיל לעצור את סבל הזה.