דיקור סיני למיגרנה

מהי מיגרנה?

16 אחוז מהאוכלוסייה הישראלית הבוגרת סובלים ממיגרנות. אצל נשים השכיחות גבוהה יותר (למעלה מ – 20 אחוזים). התקפי המיגרנה מופיעים כבר בילדות ו – 4 אחוזים מקרב ילדים לפני גיל ההתבגרות סובלים ממיגרנות. התקף מיגרנה הוא כאב ראש חוזר שנמשך בין 4 שעות ל 72 שעות ועוצמתו בינונית עד חזקה. 

כאב הראש בהתקף מיגרנה יכול להיות פועם או עמום, מלווה בבחילות, הקאות, רגישות לתנועה, לאור או לרעש. ארגון הבריאות העולמי מגדיר מיגרנה כאחת המחלות המגבילות ביותר. היא פוגעת באיכות ובתפקוד הסובלים ממנה באופן משמעותי. עדיין לא ידוע בוודאות מה הסיבה להופעת המיגרנה. בטיפול דיקור סיני למיגרנה, נדרשת אבחנה מעמיקה על מנת שהמטפל יוכל לעזור למטופל להיפטר ממיגרנות אחת ולתמיד.

יש שני סוגי מיגרנות:

מיגרנה קלאסית (ללא אאורה) – המיגרנה הנפוצה, ללא תחושה מקדימה/ סימני אזהרה.

מיגרנה עם אאורה – כוללת סימפטומים מוקדמים/ סימני אזהרה שמופיעים לפני כאב הראש (הבזקי אור, נקודות שחורות, טשטוש ראייה, הפרעות ראייה עד עיוורון, סחרחורות, חוסר קואורדינציה וכד'). האאורה, הפרעה עצבית חולפת, נמשכת בין 15 ל 60 דקות.

שני שלישים מהסובלים ממיגרנה סובלים ממיגרנה ללא אאורה. 13 אחוזים חווים מיגרנה משני הסוגים.

מה מומלץ לעשות למי שסובל ממיגרנות?

  1. מומלץ לכול מי שחווה מיגרנות לעקוב אחרי התקפי המיגרנות כדי לזהות את הזרזים האישיים שגורמים לו למיגרנה/ מפחיתים את תכיפות ההתקפים. 

    • כדאי לעקוב ולרשום מתי מופיע התקף לדוגמא, אם המיגרנה מתרחשת בזמן המחזור, מהו מזג האוויר, זמן ביום, מצב הורמונאלי וכיו"ב. ככל שהמידע יהיה יותר מדויק יוכל המטפל לסייע בצורה אפקטיבית בעת טיפול דיקור סיני למיגרנה.
    • להימנע ממזונות 'מסוכנים' (סוכרים ופחמימות מזוקקות, אבוקדו, שוקולד, בוטנים, חריף ומטוגן).
    • להימנע ממצבי מתח ולחץ – זרזים משמעותיים ליצירת מיגרנה.
    • לעקוב אחרי ההשפעה של שתיית אלכוהול (פעמים רבות נמצא קשר ישיר בין שתיית אלכוהול למיגרנה).
    • לאכול משהו קטן כל 3 שעות. 'דילוג' על ארוחות יכול להביא להתקף.
    • להימנע מצריכה מוגברת של קפה.
    • להקפיד על שעות שינה.
    • להימנע מעישון
    • להקפיד על שתיית 8 כוסות מים לפחות ביום.

איך להקל על מיגרנה במקרה של התקף מיגרנה?

מחקרים מראים שדיקור סיני למיגרנה נותן מענה יעיל ומהיר להקלה והפחתה בכאב גם במהלך ההתקף.
מה עושים נגד מיגרנה בנוסף:

  • הנחת קרח על הראש/ שהייה בחדר ממוזג/ מים קרים – מקלים על המיגרנה כיוון שמדובר בהצטברות של אנרגיה חמה.
  • עיסוי באזור הצוואר והכתפיים תוך כדי נשימה איטית מסייעים בהרגעה.
  • שתייה מרובה של תה עם עלים ירוקים. השתייה מאפשרת לגוף להתקרר ולשתן החוצה את עודפי החום.

מהן הסיבות למיגרנה על פי הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית רואה את המיגרנה כתוצאה של עודף אנרגיה לא מאוזנת שעולה מעלה ומתמקמת בראש. גוף מאוזן פועל לפי 'סדר עדיפויות פנימי'. חלוקת המשאבים לאיברים השונים נעשית על פי צרכים; בכול פעם שחלק מסוים צריך לפעול, הוא שולח 'דרישה' לקבלת משאבים נוספים ומערכת הניהול נענית ומפנה אליו כוחות.

במקרים של חוסר איזון יש מחסור במשאבים או ההיפך, הצטברות של משאבים (סטגנציה) במקום מסוים בלי יכולת להעביר אותם הלאה. המיגרנה נגרמת מהצטברות של אנרגיה חמה בראש. זו גם הסיבה לכך שיותר מ 90 אחוזים מהסובלים ממיגרנות, סובלים במהלכן גם מבחילות. הצורך בקור ובחושך, במהלך התקף מיגרנה, נובע מהצורך של הגוף להתקרר ולהתאזן.

דיקור סיני למיגרנה - דרכי הטיפול

הרעיון הכללי הוא להוריד את העומס והלחץ הפנימיים שעולים מעלה לכיוון הראש ומייצרים את כאב הראש החד צדדי או הכללי. עומס ולחץ מייצרים חום כמו שכתבתנו במאמר מיגרנה וטיפולה ברפואה הסינית ובשביל להוריד אותם צריך למצוא להם נתיב של פיזור וקירור בתוך הגוף.

הדיקור יודע לעודד את הגוף למצוא דרכים חלופיות לכך וברגע שאנחנו מראים לגוף שהדרכים האלה דורשות פחות משאבים, מתחילת התהליך הפתולוגי, ובהמשכו דורשות עוד פחות כי הכאבים לא מתפתחים וכאבים דורשים המון משאבים,  בקיצור ברגע שהגוף מבין שיש לו דרך קלה יותר, דרך שדורשת פחות אנרגיה ומייצרת פחות כאבים, הוא בוחר בדרך הזאת ואז אנחנו מגיעים לריפוי והמיגרנות נעלמות.

דיקור סיני למיגרנה מיוחד בכך שהוא עובד עם המשאבים האנרגטיים שיש בתוך הגוף ולא מוסיף חומרים חיצוניים. הטיפול משנה את את סדר הפעולה של כוחות הגוף כך שלא ייצרו חום וכאבים. התהליך עצמו גורם לתגובה משמעותית נוספת, הלחץ, המתח והכעס הופכים למשהו מתון בהרבה כך שתופעות גופניות נוספות שצומחות מהמתח פשוט נעלמות.

כדאי לזכור שכמו לכל שינוי גם הגוף זקוק לזמן כדי להתרגל וכדי שהמצב הבריאותי ללא מגרנות יהפוך לדרך הבחירה הראשונית או במילים אחרות, שהמצב הבריא יהיה הרגיל הוא צריך תהליך וזמן שלאחריו נשאר המטופל ללא כאבי ראש להמשך הדרך.

דיקור סיני למיגרנה - יתרונות

דיקור סיני למיגרנה נותן מענה יעיל למיגרנות, מקל על ההתקפים ועוזר להפחית את תדירותם ואף למנוע אותם בעתיד.
אנחנו מבחינים בין:

  • הטיפול מסייע בהקלה והרגעה במהלך התקף.
  • דיקור סיני לחיזוק הגוף, הפחתה ומניעה של התקפי מיגרנות בעתיד.
  • בניגוד לרפואה הקונבנציונלית שמציעה מענה תרופתי למיגרנה, הדיקור עובד עם המשאבים האנרגטיים הקיימים בגוף, ללא חומרים חיצוניים, ללא כאב וללא תופעות לוואי.
  • הוא משנה את סדר הפעולה של כוחות הגוף, כך שלא ייצרו חום וכאב.
  • הטיפול בזמן התקף מסייע לגוף 'לפזר' את עודף האנרגיה שהצטברה בראש וכך לשכך את הכאבים. עומס, לחץ, כעס ומתחים שהצטברו ועלו לכיוון הראש וייצרו חום מתמתנים ומוצאים נתיב חדש בדיקור. תופעות גופניות (המיגרנה), תוצר לוואי של המתח, נעלמות.

ייחודו של דיקור סיני למיגרנה ביכולת שלו לאבחן ולטפל בבעיה מהשורש. הדיקור מחזק את הגוף, מאזן את המערכת, מפחית ומונע התקפי מיגרנות בעתיד.

במהלך 25 שנים טיפלתי באינספור נשים, גברים וגם ילדים, שסבלו ממיגרנות. התגברות על התקפי מיגרנות ומניעת מיגרנה הם אחת ההצלחות הרפואיות הגדולות בקליניקה שלנו. אם את/ה סובלים ממיגרנה, בואו אליי לייעוץ והתאמת הטיפול שימנע מכם את ההתקף הבא.

התקשרו אליי לתאום פגישת אבחון, ללא התחייבות

25 שנות ניסיון

לתאום טיפול, או אבחון ללא עלות

ניתן להשאיר פרטים ואתקשר אליך חזרה

כיצד מתבצע הטיפול

חלק א'

אבחון

האבחון, נעשה לרוב באמצעות שיחה ובדיקת דופק ולשון;
בחירת נקודות הדיקור נעשה בהתאם לאבחון

חלק ב'

טיפול בדיקור סיני

שיטת רפואה המתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במיוחד במקומות מסוימים בגוף.
הדיקור מסייע בהקלת כאבים, משפר את מערכת החיסון, מסייע בטיפול בבעיות רפואיות בגוף ובנפש

חלק ג'

טיפול בכוסות רוח

טיפול בכוסות רוח הוא סוג של רפואה אלטרנטיבית, בו נוצרת יניקה מקומית על העור באמצעות כוסות מחוממות. הטיפול בכוסות רוח, יעיל במצבי בריאות שונים כמו כאבי שרירים, בעיות נשימה, התקררות ועוד.

0 המלצות (דירוג 4.9)

טיפולים נוספים בדיקור סיני

לתיאום טיפול בדיקור, או פגישת אבחון ראשוני, ללא עלות:

 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן