כוסות רוח לגב

כוסות רוח לגב הינו הטיפול העתיק ביותר שמשחרר כאבי גב. כאבי גב מעוררים בנו אי נוחות גדולה מאד ופחד. אי נוחות בגלל הכאב המגביל והמפריע לתפקוד ופחד כי הוא מעלה חששות להמשך התפקוד הרגיל. הכאב מגיע בעוצמות שונות, ברמות כאב משתנות ובמיקומים שונים אבל יש דבר אחד שמשותף – כאבי גב הם מהגורמים הנפוצים ליצירת מגבלה אצל אנשים בריאים.

איך נוצרים כאבים בגב?

לפני שנדבר על טיפול על ידי כוסות רוח לגב, למה בכלל ואין נוצרים הכאבים? עמוד השדרה בנוי מחוליות של עצם העומדות האחת על גבי השנייה וביניהן יש "דיסק" שהוא רקמה סחוסית שמונעת חיכוך של עצם בעצם. דרך הסחוס יוצאים עצבים המובילים אותות חשמליים מהמוח דרך חוט השדרה לכל הגוף. חשיבות עמוד השידרה, העומד במרכז הגב, היא קריטית לתפקוד העצבי של הגוף ולכן כשיש בעיית גב לעיתים ירגישו אנשים את הכאב במקום אחר כמו למשל בגב כף הרגל או באצבעות כף היד.

הסיבה לכאבים היא לרוב לחץ על הדיסק בעקבות שינוי מיקום של החוליות ומתח שמצטבר סביב חוליות מסוימות ומשפיע על המקום עצמו ועל המערכת העצבית שעוברת במקום חוט העצבים שמשפיע בהמשך.

דיקור סיני לכאבי גב

איך נוצרת ההתכווצות הזו?

• יציבה לא מתאימה לאורך זמן – לדוג' ישיבה על כיסא שאינו מתאים מול מסך בגובה נמוך מדי לאורך שעות העבודה לאורך תקופה ארוכה.
  • תנועות שדורשות מהגב מאמצים שאינו בנוי להם – לדוג' עבודה בניקיון שדורשת כיפוף והתיישרות הרבה פעמים שנעשות באופן שאינו תומך בגב או הרמת משקלים שמאמצים את הגב וכ"ו.
  • גנטיקה – מבנה שלד בו יש נקודות חולשה לאורך עמוד השידה.
  • מתח – לחץ יוצר התכווצות. כמו במצב שאנחנו על סף תהום ואנחנו מביטים למטה במתח רב וכל הגוף נידרך לקראת כל תנועה,אז ככה עם המתח שיש לנו בחיים רק שהמתח והלחץ ממלאים נפח יומ-יומי וגופנו הופך להיות מתוח באופן קבוע וכך מייצר מקומות שאינם מתחדשים כי הם תפוסים.
  • פגיעה פיזית – כל חבלה שיכולה לערער את מערכת שלד.

האם הכאב הזה הוא להמשך החיים?

בעקרון לא. זה כמובן תלוי בסוג הפגיעה אבל באופן כללי אפשר להתגבר על רוב הסיבות ליצירת כאבי הגב ולהמשיך לחיות ללא כאבים.

כוסות הרוח הן כוסות שמונחות, תוך כדי יצירת וואקום משמעותי, במקומות שונים על שרירי הגב.
הוואקום החזק מחייב את הגוף ליצור תנועה חזקה של אנרגיה ומתוך כך המקום המכווץ מקבל זרימה מוגברת של דם ואנרגיה וחוזר להתחדשות ולשחרור מחודש. כוסות הרוח לעיתים משאירות "מזכרות" של סימנים לכמה ימים אבל המתנה האמיתית היא ההקלה בכאב והאפשרות לחזור למצב ה"רגיל". ברפואה הסינית הטיפול בכוסות רוח בא בשילוב עם דיקור סיני וזאת כדי להעצים את השפעת הטיפול המיידי ולהאריך את ההשפעה לתקופה ממושכת יותר. טיפול בעזרת כוסות רוח לכאבי גב נעשה כבר אלפי שנים במקומות שונים בעולם ותפס את מקומו כאחד הטיפולים המשפיעים והיעילים.